Opi valitsemaan ravinteikasta ruokaa kuntoilutarpeisiisi. Halusitpa juosta maratonin, kasvattaa lihasmassaa tai vaikkapa laihtua.
Kaikkiin resepteihin on merkitty tarkka ravintosisältö ja GI-arvo.

Kuntoilijan keittokirja

Opi valitsemaan ravinteikasta ruokaa kuntoilutavoitteisiisi!

Niclas Ericsson ja Camilla Porsman Reimhult ovat kumpikin koulutettuja personal trainereita. Camilla on sen lisäksi koulutettu ravitsemusneuvoja ja terveysvalmentaja. Hän on kirjoittanut useita kirjoja ravinnosta ja kuntoilusta ja osallistuu muiden muassa ToppHälsa-lehden ja Kropp & själ -ohjelmien tekemiseen.

***

Viime vuosina on ilmaantunut lukuisia erilaisia menetelmiä pysyä terveenä, hoikkana ja kiinteänä: GI, kivikautinen ravinto, karppaus ja välimerellinen ruokavalio. Tämän kirjan reseptien perusajatus on, että aterialla yhdistetään proteiinipitoinen ruoka, hiilihydraattipitoinen ruoka, ja kasvisruoka ja käytetään jotakin kastiketta tai salsaa makua antamaan.

Keittokirjan lähtökohtana ovat siis ravitsemustieteen vakiintuneet opit mutta koska kaikkiin noin 90 reseptikokonaisuuteen on tarjolla täydelliset ravintoainetaulukot tiedät tarkasti mitä annos sisältää ja voit hienosäätää ateriaa tarvittaessa. Mukana on runsaasti myös matalan GI:n annoksia sekä useita jopa nolla GI:n ateriaa!

Aterioiden perusraaka-aineet löytyvät tavallisesta ruokakaupasta – makuihin vain on saatu innoitusta eri puolilta maailmaa.

Selkeät annoskoot kertovat harjoitusohjelmaasi sopivan ruokamäärän. Reseptien lisäksi kirjassa kerrotaan ateriasuunnittelusta ja perehdytään kattavasti ravitsemusoppiin.
Kuntoilijan keittokirja

Lisää kuvia:

  • Tuotetietoa
Kuntoilijan keittokirja

Kirjailija: Niclas Ericsson ja Camilla Porsman Reimhult
Kustantaja: Readme.fi
Kieli: Suomi
Värillisyys: nelivärinen
Sivumäärä: 493 s
Asu: Sidottu, kovakantinen
Julkaisuvuosi: 2011